سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبیر پیوسته خود را از ما به حساب مى‏داشت تا آنکه فرزند نافرخنده‏اش عبد اللّه پا به جوانى گذاشت . [نهج البلاغه]
 

جوک تصادفی

دوشنبه 89 بهمن 18 , ساعت 11:0 عصر
شغلی برای تمام عمر
یکی کارمند است، یکی کارگر، دیگری معلم، مهندس، پزشک، فروشنده، تاجر و... اما یکی هم مادر است! بله مادر بودن هم شغل است، شغلی شیرین و البته پر از دردسر.

بزرگ کردن کودکی که به دنیا می‌آوریم هم خودش یک کار است، کاری تمام‌وقت که شب و روز هم نمی‌شناسد. همه ساعت‌های روز و همه روزهای سال باید آماده بود، روز تعطیل و غیرتعطیل هم ندارد.

این کار از همان روزی شروع می‌شود که می‌فهمید باردار هستید. بی‌خوابی‌های شبانه، کمردردها، حالت تهوع، ناراحتی و مشکلات شروع شده و تا ماه‌ها ادامه دارند. افزایش وزن، ورم دست‌ها و پاها و خستگی هم از دیگر مشکلات شایع است که باید با آنها کنار آمد. علاوه بر این شرایط ، کارهای عادی و روزمره هم هنوز وجود دارند، باید رفت سر کار، خانه را تمیز کرد، غذا را آماده کرد و خلاصه همه چیز را مهیا کرد. بعد از 9 ماه صبر و تحمل، حالا فرزند عزیزمان به دنیا می‌آید و نوع دیگری از مشکلات شروع می‌شود. شب‌هایی که حتی نمی‌توان دقیقه‌ای پلک‌ها را روی هم گذاشت، لالایی خواندن‌ها، راه رفتن در اتاق، بازی کردن و قصه گفتن. این شغل مادام‌العمر، با این همه مشکل و دردسر هیچ حقوقی هم ندارد، شغلی بدون حقوق و مزایا. البته فراموش نکنید که در این شغل باید خودتان هم هزینه کنید. خریدن هدیه‌هایی مثل شکلات و عروسک از ساده‌ترین مخارجی است که این شغل برای شما ایجاد خواهد کرد، اما در نهایت پاداشی فوق‌العاده می‌گیرید. پاداشی که در هیچ شغل دیگری وجود ندارد، عشق و محبت.

با این‌که تا پایان عمر کار می‌کنید، اما نباید انتظار بازنشستگی هم داشته باشید. چون هیچ وقت بازنشسته نخواهید شد. تا آخرین لحظه زندگی مادر هستید و باید وظایف مادرانه خود را به خوبی انجام دهید، حتی روزی که فرزندتان هم پیر شده و خودش مادر و مادربزرگ یا پدر و پدربزرگ است.

این کار سخت و پر از نگرانی، از عهده هیچ کس به غیر از مادران مهربان و فداکار برنمی‌آید. پس قدر آنها را بدانیم، خوب است به خودمان یادآوری کنیم اگر امروز به جایی رسیده‌ایم، به دلیل زحمات بی‌دریغ مادر بوده است. مادری که از روزهای قبل از تولد با ما بود و برای زندگی بهتر ما تلاش کرده و می‌کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ