سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدان که دانشی چون جستجوی سلامت نباشد و سلامتی مانند سلامت دل نباشد . [امام باقر علیه السلام]
 

جوک تصادفی

پنج شنبه 93 تیر 5 , ساعت 7:10 عصر

فیلم 8 دقیقه ای که هیچکس تحمل نکرد!

 

نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود.

اکران فیلم شروع شد،شروع فیلم سقف یک اتاق دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق, سه, چهار, پنج, .......,هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق!

فیلم 8 دقیقه ای که هیچکس تحمل نکرد

فیلم 8 دقیقه ای که هیچکس تحمل نکرد
 
ادامه مطلب  فیلم 8 دقیقه ای که هیچکس تحمل نکرد!  

جوک تصادفی

یکشنبه 93 اردیبهشت 28 , ساعت 9:10 صبح

  ایرانی‌ها چه اعتقاداتی نسبت به «جن» دارند؟ 

جن چیست, بینی گلی

آن موجود وهم آلود که گاهی پا در زندگی ما می گذارد و موجب ترس و وحشت مان می شود، کیست و از کجا آمده است؛ از دنیایی واقعی یا از دنیایی ساخته و پرداخته تخیل ما؟

دنیا از نظر بیشتر ما تلفیقی از آدم های دیدنی و موجودات ندیدنی است که البته دیدنی هایش ترس ندارند، ولی ندیدنی هایش زهره می ترکانند.

آنهایی که ما مردم را می ترسانند موجوداتی محوند که به گمان ما شرورند و قصد آزار دارند؛ چیزی شبیه سایه که مدام دنبال بعضی از ما راه می افتند و در زندگی مان سرک می کشند، ولی دیده نمی شوند. همین دیده نشدن هم دلیل خوبی برای شاخ و برگ دادن به ماهیت آنهاست بویژه این که عده ای می گویند این موجودات را در مکان هایی خاص دیده و گاهی هم حضورشان را احساس کرده اند.
عده ای می گویند جن، عده ای هم می گویند آل و بختک و غول بیابانی که همه در ترسناک بودن و آزاررساندن به آدم ها مشترکند، اما مشخص نیست آن موجود وهم آلود که گاهی پا در زندگی ما می گذارد و موجب ترس و وحشت مان می شود، کیست و از کجا آمده است؛ از دنیایی واقعی یا از دنیایی ساخته و پرداخته تخیل ما؟

<** ادامه مطلب ... >جن، حرف اول را می زند
جن در فرهنگ عامه ما حرف اول را می زند چون بیشترین نگرانی که در دل آدم های گیر افتاده در تاریکی و تنهایی می افتد، نگرانی از مواجهه با جن است همان موجودی که در باورهای ما پاهایی پشمالو و سم دار دارد، چشم هایش از چپ و راست باز می شود، عاشق تاریکی است، با دمیدن صبح خودش را مخفی می کند، خانه اش جایی در خرابه ها، بیابان ها، گرمابه ها و آب انبارهاست و اگر آزارش بدهیم آزارمان می دهد.

در ذهن ما باید از جن حذر کرد یعنی باید کاری کرد تا با او رو به رو نشد یا کاری نکرد که رنجیده شود، چون آن وقت او که توانایی اش مافوق توان آدم هاست تاوان سختی از ما می گیرد. مثلا اگر بدون گفتن بسم الله، آب جوش روی زمین بریزیم یا اگر شب هنگام بدون بر زبان آوردن نام خدا در بیابانی آتش بیفروزیم و ندانسته به جن ها یا بچه هایشان صدمه بزنیم از آن روز به بعد دیگر روی خوشی نخواهیم دید.

آوردن نام خدا هم از این بابت است که در فرهنگ ما جن موجودی است که از بسم الله می ترسد و پا به فرار می گذارد.

همه بدی های جن
جن کافر، جن مومن ؛ اگر ترسی از جن و بدی هایش در دل ماست از بابت جن های کافر است که در باور ایرانیان چهره ای زشت و مهیب دارند و از هیچ تلاشی برای آزار مردم فروگذار نیستند.
بدی این جن ها این است که به شکل های مختلف درمی آیند مثلاشکل مار، بز، غزال، گاو نر، کبوتر، گربه (بویژه گربه سیاه)، سگ، موش، گورخر، سوسمار، خارپشت یا حتی شتر مرغ تا بتوانند راحت تر به اهدافشان برسند. آزار این دسته از جن ها هم بیشتر به چند گروه می رسد از جمله به زنانی که تازه زایمان کرده اند.

با این که حالاباور عامه مردم نسبت به این موضوعات تا حدی عوض شده، اما ته دل خیلی از ما هنوز از بابت خطراتی که زائو را تهدید می کند صاف نشده و شاید به همین علت است که هنوز هم مردم باور دارند زن تازه زایمان کرده و نوزادش را نباید تا ده روز تنها گذاشت و بجز آشنایان خیلی نزدیک کسی نباید به دیدن آنها برود چون بعید نیست جن ها خودشان را به شکل فرد مورد نظر درآورند و با این روش به هدفشان برسند.

در این بخش، اما عده ای به جای واژه جن از نام آل استفاده می کنند که تقریبا شرارت های یکسانی علیه زائو و نوزادش انجام می دهد. در فرهنگ عامه ایران، آل زنی است که دست ها و پاهای استخوانی و لاغر دارد، رنگ چهره اش سرخ و بینی او از گل است، کارش هم این است که جگر زن تازه زایمان کرده را در زنبیل می گذارد و می برد! چنین زنی جن زده می شود که اگر جگردزدیده شده اش از آب نگذرد امید بهبودش وجود دارد.

در محیط های شهری، اما این باور رو به کمرنگ شدن می رود، ولی هنوز در بسیاری از نقاط کشور اعتقاد به آل، اعتقادی راسخ است و برای فرار از دست او یا در گوشه اتاق، پیاز به نخ می کشند یا تفنگ و شمشیر را در آن نزدیکی قرار می دهند (چون گفته می شود جن از فلز بویژه از آهن می ترسد) و دور رختخواب زن و نوزاد، طناب پشمی سیاه می گذارند.

در فرهنگ ما با این که علم پزشکی پیشرفت های زیادی کرده و ریشه بسیاری از بیماری ها را توضیح داده، اما هنوز هم در برخی نقاط جن عامل ایجاد بیماری صرع شناخته می شود. مردمی که چنین اعتقادی دارند می گویند جن که در جلد کسی برود او مبتلابه تشنج می شود و تا جن از وجود او بیرون نیاید این بیماری درمان نمی شود.

جن ها در فرهنگ عامه ما سر به سر انسان ها نیز می گذارند. مثلااگر با کسی شوخی داشته باشند، بعید نیست شب ها سراغش بیایند، رختخوابش را به هم بریزند، تارهای مویش را بکشند و آب روی او بریزند. گاهی هم لوازم خانه او را برمی دارند که قیچی یکی از این لوازم است. جن ها گاهی نیز بدون آن که خود را نشان دهند طوری رفتار می کنند که صاحبخانه حضور آنها را حس کند برای همین است که عده ای باور دارند اگر گوشه ای از خانه نان و نمک بگذاری و جن ها را به آن قسم دهی، آنها که نمک گیر شده اند دست از سر صاحبخانه برمی دارند.

در واقع طبق این باور، جن ها غذا می خورند که البته این خلاف باور بعضی از مردم است که می گویند جن ها با بوی غذا سیر می شوند، همچنین خلاف باور آنهایی که معتقدند غذای اصلی جن ها باقلاست!

جن چیست, بینی گلی

انسان ها و جن ها
با این حال رابطه آدم ها و اجنه همیشه شکرآب نیست، چون در فرهنگ شفاهی ما گفته می شود که انسان می تواند با جن طرح دوستی بریزد. شاهد مثالش هم قابلگی کردن آدم ها برای جن هاست به این شکل که آن هنگام که جنیان برای تولد نوزادشان به قابله نیاز پیدا می کنند قابله ای از میان آدم ها انتخاب می شود، چشمانش بسته می شود تا هیچ چیز را نبیند و بعد که بچه جن به سلامت به دنیا آمد یک مشت پوست پیاز به او پاداش داده می شود.

این پوست پیازها البته انعامی با ارزشند به شرط آن که قابله این موضوع را به هیچ کس بروز ندهد و آن پوست ها را زیر فرش خانه اش پنهان کند و هر روز به جای آن یک سکه طلاتحویل بگیرد.
شاید نشود اسمش را خدمت جن ها به آدم ها گذاشت، اما برخی مردم باور دارند گاهی جن ها عاشق آدم ها می شوند و حاضرند برای معشوق خود هر کاری بکنند مثلامکان گنج های باارزش را به آنها نشان دهند یا همه خواسته های آنها را بسرعت اجابت کنند و اخبار مهم مربوط به آینده را به گوش آنها برسانند.

اینها از ما بهترانند
فارغ از این که اعتقاد به موجودات نامرئی از چه زمانی و توسط چه کسانی وارد فرهنگ ما شده، آنها به موجوداتی ترسناک و آسیب رسان تبدیل شده اند که اسامی آنها برای ما ایرانی ها آشناست. از جمله غول بیابانی که باید هم خانواده جنیان باشد ؛ همان دیوی که دور از آبادی ها در کوه ها و بیابان ها زندگی می کند و به هر شکلی که بخواهد در می آید و مردم را از راه به در می کند.

گفته می شود کسی که در بیابان تنها بخوابد غول بیابانی کف پای او را آنقدر می لیسد و خونش را می خورد تا بمیرد. گفته می شود این غول ها که مشهورترین شیاطین هستند از سر تا ناف به شکل انسان و از ناف به پایین به شکل اسب با سم هایی همانند خر.

غیر از غول، بختک یا فرنجک هم در فرهنگ ما باور شده است. گفته می شود این زن کنیز اسکندر بوده، اما وقتی مشک آب زندگی او به زمین ریخت و این زن مشتی از آن را جمع کرد اسکندر عصبانی شد، بینی او را برید و به جای آن یک بینی از جنس گِل برای او گذاشت. این بختک همان است که بعضی آدم های خواب را گرفتار می کند و روی آنها می افتد و حالت خفگی به آنها دست می دهد یعنی موجودی که بینی گلی اش ما را به یاد آل می اندازد.

البته راه حل مبارزه با بختک آسان است چون باور عوام بر این است که اگر بتوان بینی او را گرفت بختک از ترس این که بینی اش را از دست ندهد دست از سر آن فرد برمی دارد و جای گنجی را هم که می شناسد به او نشان می دهد!

اگر چه جن واقعیتی است که حتی در قرآن و روایات دینی نیز به آن اشاره شده، اما بسیاری از باور های عمومی که در فرهنگ عامه وجود داشته و هنوز هم نقل می شود بیشتر شبیه افسانه است ؛ هر چند که افسانه ها هم رگه هایی از حقیقت درون خود دارند.

منبع:jamejamonline.ir

 



جوک تصادفی

یکشنبه 93 اردیبهشت 28 , ساعت 8:37 صبح

از هندوانه چه می دانید؟?خواص هندوانه

 

نحوه استفاده هندوانه : خوراکی

 خواص هندوانه : هندوانه Watermelon 

نام علمی هندوانه : Citrullus vulgaris

 گیاه شناسی 

زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه ی آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است. هندوانه در بیشتر مناطق دنیا کاشته می شود و در اغلب نواحی کشورما به وفور در نژادهای مرغوب و متنوعی کشت و پرورش داده می شود.

 

هندوانه گیاهی است یکساله و یک پایه ساقه آن خزنده و پیچک دارد و برگهای آن پهن با بریدگیهای عمیق می باشد . گلهای آن کوچک و زردرنگ است . میوه آن رگدار یا دراز . پوست آن سبز رنگ و داخل آن قرمز می باشد . تخمه هندوانه بر حسب انواع مختلف آن ممکن است سیاه ، قرمز ، سفید و یا زرد باشد .

 

هندوانه از میوه های مخصوص فصل تابستان است که در سایر فصول هم وجود دارد. انواع آن عبارتند از قرقی، محبوبی، جهرمی، ترکمن، شریف آباد، یوسف سفید همدان و غیره.

  ادامه مطلب ...


جوک تصادفی

شنبه 93 اردیبهشت 20 , ساعت 1:40 عصر
نام کشورلقب
آرژانتین سرزمین نقره
آفریقای جنوبی سرزمین الماس
ایران سرزمین آریایی ـ پارس (گربه)
اتریش سرزمین دانوب آبی
اسپانیا سرزمین ماتادور (گاو بازها)
استرالیا سرزمین گوسفندان
اندونزی کشور هزار جزیره
انگلستان سرزمین آنسوی آبها
ایتالیا کشور چکمه ای
ایسلند سرزمین یخ‌های جاودانی
برزیل سرزمین آمازون / کشور قهوه (سرزمین قهوه)
بحرین مروارید خلیج فارس
پرو سرزمین اینکاها
تایلند سرزمین هزار معبد
تبت بام دنیا (بام جهان)
چاد کشور دریاچه
چین کشور آسمانی
ژاپن کشور آفتاب تابان
ساحل عاج کشور فیل ها
سوئد کشور باسوادها
سوئیس سرزمین ساعت
سیبری سرزمین یخبندان
سیلان گوشواره هندوستان / انبار چای جهان
اتحاد جماهیر شوروی پشت پرده آهنین
شیلی سرزمین شکر / کشور درازا
عربستان سعودی سرزمین وحی
غنا ساحل طلا
فنلاند کشور هزار دریاچه
فلسطین ارض مقدس
فیلیپین کشور جزیره ها
کانادا انبار غله
کره کشور مدار 38 درجه
کنیا کشور مائومائو
کوبا کاسه شکر
مالدیو کشور خوشه ای
مصر سرزمین فراعنه
مونت کارلو سرزمین کازینو ها
نپال آمال کوهنوردان
نروژ آفتاب نیمه شب
ونزوئلا سرزمین نفت خیز
ونیز ملکه آدریاتیک
هاوایی بهشت اقیانوس
هلند کشور گل لاله / سرزمین آسیاب بادی
هندوستان کشور هفتاد و دو ملت (کشور زبانها)
هنگ کنگ سرزمین چین تایپه
یمن سرزمین سبا
یونان سرزمین فلاسفه (الهه)

 



جوک تصادفی

دوشنبه 93 اردیبهشت 8 , ساعت 10:25 عصر

آموزش نصب ویندوز 8 بدون استفاده از DVD و یا USB !

 

اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم.

 

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم، برای اجرای این ویندوز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 1 گیگابایتی برای 32 بیتی و 2 گیگابایتی برای 64 بیتی نیاز دارید که معمولاً 80 درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره مند هستند.

جوک تصادفی

شنبه 93 اردیبهشت 6 , ساعت 10:38 صبح

تصاویر میکروسکوپی که شما را مبهوت میکنند

شرکت FEI که تولید کننده میکروسکوپ است هر سال مسابقاتی برگزار می کند که شرکت کنندگان بهترین تصاویر میکروسکوپی را برای این شرکت می فرستند. تصاویر زیر برترین تصاویر میکروسکوپی در سال 2012 است که مشاهده می کنید.

اثر انگشت انسان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

ادامه مطلب ...


جوک تصادفی

شنبه 93 اردیبهشت 6 , ساعت 8:3 صبح

ارل استوارت پروژه کفش XYZ را با استفاده از یک اسکن 3D اسکن دقیق ایجاد کرده است. استوارت در این پروژه از راهنمایی های یک پزشک برای درک عملکرد بیومکانیکی، بهبود راحتی، ثبات و تنظیم وضعیت پا در کفش بهره گرفته است.

نتایج به دست آمده به چند چاپگر 3D ??فرستاده می شود و سپس یک کفش بدون درز که انعطاف پذیری بالایی دارد چاپ می شود. / دیزاین بوم

ادامه مطلب ...


جوک تصادفی

شنبه 93 فروردین 23 , ساعت 12:59 عصر

دیوونگی که شاخ و دم نداره!

 

حادثه خبر نمی کند! این را همه شنیده اند ولی بازهم عواملی مانند تنبلی، بی خیالی یا کم فکری باعث می شود اشخاص به بی احتیاطی یا رفتارهای پرخطری اقدام کنند که ممکن است به خود آنها یا دیگران آسیب برساند.

 


جوک تصادفی

پنج شنبه 92 اسفند 15 , ساعت 12:57 عصر

بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم.

نگوییم : ببخشید که مزاحمتان شدم.

ادامه مطلب


جوک تصادفی

شنبه 92 بهمن 26 , ساعت 6:42 عصر
نگاهی به عجیب‌ترین هواپیماهایی که در طول تاریخ ساخته شده‌اند

bizarre Aircraft

در این پست نمی‌خواهیم که هواپیماهای پیشرفته را به شما معرفی کنیم، بلکه قصد داریم 17 هواپیما را به شما نشان بدهیم که طراحی‌شان بسیار عجیب و غریب بوده است، طوری که گاهی نمی‌توان تصور کرد که بعضی از آنها واقعا قادر به پرواز بوده باشند و از نظر آئرودینامیک، کارایی داشته باشند.

ادامه مطلب ...
<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ